Kolem pole teče potok a rozjímal jsem u něj stejně jako Vy v úvodu
Kolem pole teče potok a rozjímal jsem u něj stejně jako Vy v úvodu
Zdravím! Kolem pole teče potok a rozjímal jsem u něj stejně jako Vy v úvodu - Jak to všechno začalo . Představoval jsem si elektrickou soustavu vozu osou alternatoru připojenou k vodnímu kolu s ozubeným převodem . Když jsou volnoběžné otáčky motoru 800/min. což je cca 14/s mohu ve vozidle rozsvítit všechny žárovky a to je zhruba 250 W . Neni mi jasné proč Vám při dostatečných otáčkách 34/s dával alternátor jen 5 W to je jeden blinkr Díky za odpověď a hodně zdaru přeju. Tom
Re: Kolem pole teče potok a rozjímal jsem u něj stejně jako Vy v úvodu
Proč to mu tak je popisuji na stránkách. Tak jen stručně. Na motoru vozidla máte sice cca 800ot/min, ale alternátor je s klikovou hřídelí v určitém převodu. Záleží jak který vůz, ale zhruba 1:1,5 až 1:2. Potom se tedy alternátor točí cca 1600ot/min. Motor vozidla je silný a poměrně tvrdý zdroj energie. Navíc se při volnoběhu a při zatížení, třeba alternátorem, dodá do motoru více paliva a tím se výkon zvýší, aniž by se snížili otáčky. U vodního díla je výkon daný spádem, průtokem a účinností vodního motoru nebo díla celkově. Když vám tam víc vody nepřiteče, nemáte jak výkon zvýšit. Vodní kolo má účinnost cca 20 – 25%. V každém převodu je ztráta na výkonu cca 5 – 15%. Další ztráta výkonu bude na autoalternátoru, který ve standardním provedení nutně potřebuje buzení. Když tedy vypočítáte hrubý výkon vodního toku na cca 200W a odečtete všechny ztráty, vynásobíte účinností vodního díla celkově, zůstane vám právě těch nepochopitelných 5-10W. Admin.